"یان" میگوید: "جالب توجه ترین بخش طراحی این اتومبیل مفهومی،
درهای منحصر بفرد آلومینیومی آن است که به سبک درهای درشکه در جهت عقب باز
میشوند. جالب است بدانید باز شدن این درب ها که یاد آور خودروهای دهه 30 و
40 است، بصورت الکترونیکی توسط دکمه صورت میگیرد. در مجموع طراحی بدنه
این کوپه مفهومی را میتوان متناسب با نیازها و خواسته های هزاره سوم
دانست.
پیشرانه ـ قلب آلومینیومی
رولزرویس از پیشرانه تمام آلومینیومی 12 سیلندر بهره میبرد. این موتور قدرتمند با حجم دقیق 6749 سی سی و 453 اسب بخار قدرت زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها و VVL مجهز میباشد.
پیشرانه ـ قلب آلومینیومی
رولزرویس از پیشرانه تمام آلومینیومی 12 سیلندر بهره میبرد. این موتور قدرتمند با حجم دقیق 6749 سی سی و 453 اسب بخار قدرت زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها و VVL مجهز میباشد.
سیستم انتقال قدرت ـ Steptronic پیشرفته
وظیفه انتقال قدرت این کوپه لوکس بر عهده جعبه دنده 6 سرعته خودکار Steptronic بسیار پیشرفته میباشد که در نتیجه استفاده از چنین سیستمی، در 9/5 ثانیه سرعت خودرو را از حالت سکون به یکصد کیلومتر بر ساعت میرساند. شایان ذکر است که این جعبه دنده جدید، باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت شده و استفاده از آن راحت تر از مدل فانتوم است.
شاسی ـ سازه فضایی
شاسی تماما آلومینیومی دست ساز این هیولای کوپه، سازه ای فضایی دارد.
جالب است بدانید در طراحی سازه های فضایی این شاسی کاملا از اسکلت پل ها الگو برداری شده است. در این میان نقش مهندسین عمران در ساخت این پروژه سنگین و پیچیده را نباید فراموش کرد، چرا که مقامات رولزرویس آن را قوی ترین شاسی جهان میدانند.
فرمان پذیری
رولزرویس 101 EX را باید یک اتومبیل ایده آل با هندلینگ و فرمان پذیری مناسب برای رانندگی دانست. اما علیرغم بکارگیری فیبرکربن در ساختار بدنه، وجود پیشرانه قدرتمند و با وجود شاسی و سیستم تعلیق فوق العاده نمی توان آن را یک اتومبیل اسپرت دانست. زیرا بسیار سنگین و غول پیکر است. این مسئله وضعیت حرکتی خودرو را تا حد زیادی زیر سوال میبرد. خودروی کند و سنگین وزن اما لذت بخش برای یک راننده جسور و زیرک.
وظیفه انتقال قدرت این کوپه لوکس بر عهده جعبه دنده 6 سرعته خودکار Steptronic بسیار پیشرفته میباشد که در نتیجه استفاده از چنین سیستمی، در 9/5 ثانیه سرعت خودرو را از حالت سکون به یکصد کیلومتر بر ساعت میرساند. شایان ذکر است که این جعبه دنده جدید، باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت شده و استفاده از آن راحت تر از مدل فانتوم است.
شاسی ـ سازه فضایی
شاسی تماما آلومینیومی دست ساز این هیولای کوپه، سازه ای فضایی دارد.
جالب است بدانید در طراحی سازه های فضایی این شاسی کاملا از اسکلت پل ها الگو برداری شده است. در این میان نقش مهندسین عمران در ساخت این پروژه سنگین و پیچیده را نباید فراموش کرد، چرا که مقامات رولزرویس آن را قوی ترین شاسی جهان میدانند.
فرمان پذیری
رولزرویس 101 EX را باید یک اتومبیل ایده آل با هندلینگ و فرمان پذیری مناسب برای رانندگی دانست. اما علیرغم بکارگیری فیبرکربن در ساختار بدنه، وجود پیشرانه قدرتمند و با وجود شاسی و سیستم تعلیق فوق العاده نمی توان آن را یک اتومبیل اسپرت دانست. زیرا بسیار سنگین و غول پیکر است. این مسئله وضعیت حرکتی خودرو را تا حد زیادی زیر سوال میبرد. خودروی کند و سنگین وزن اما لذت بخش برای یک راننده جسور و زیرک.